Leden 2009

Tajemství asijské štíhlosti

22. ledna 2009 v 16:20 Inspirace ze světa


Asijská kuchyně blahodárně působí na tělo i duši a láká nás exotickými ingrediencemi. Ty jsou nejen zdravé, ale zároveň prospívají štíhlé linii. Pokud je zařadíte jako běžnou součást svého jídelníčku, máte šanci zhubnout natrvalo.

Pro Asiaty není vaření jen nutnou potřebou k nasycení hladového žaludku. Znamená pro ně o hodně víc - je to hotové umění, spojující chuť a zdraví . Tato harmonie se stará o to, aby zkonzumovaná jídla prospívala tělu a neukládala se v podobě tukových polštářků. Kdo si tento princip vezme k srdci a přitom bude jíst rozmanitá jídla se zeleninou a s co nejnižším množstvím tuku, nebude mít se svojí postavou starosti. Bez problémů tyto potraviny seženete v běžných obchodech nebo v prodejnách s biopotravinami .

Zázvor
Kořen zázvoru je vhodný na ochucení zeleniny, ryb, masa a do aromatických polévek. Pomáhá při nevolnosti a prochladnutí, podporuje látkovou výměnu a přispívá ke zvýšené spotřebě energie. Kořen oloupejte, nasekejte najemno nebo nastrouhejte, můžete ho vařit i nakrájený na tenké plátky. Zbytek nepoužitého kořene očistěte, zabalte do potravinové fólie nebo zmrazte. Může se vám hodit příště!
Zázvor

Mladý pórek
Chřupavý, čerstvý pórek tvoří neodmyslitelnou součást klasické domácí stravy nebo specialit asijské kuchyně. Šťáva z pórku udržuje krev řídkou, ochraňuje organismus před rakovinou a snižuje hladinu tuku. Kromě toho se stará o vyrovnanou hladinu cukru v krvi, brzdí chuť na sladké a podporuje tvorbu zeštíhlovacích hormonů.

Pórek


Čínské zelí
Asijská "sestřenice" našich tradičních odrůd zelí je jemnější, stravitelnější a nízkokalorická. Při trávení čínského zelí spotřebuje tělo dokonce víc energie, než je v samotném zelí. To zabezpečuje plynulé rozpouštění tuků. Syrové čínské zelí chutná jako salát, můžete si ho však připravit i dušením na pánvi.


V červenci je vhodná doba pro vysévání pekingského a čínského zelí.

Česnek
Tato zelenina vám pomůže snížit hladinu cukru v krvi a podpoří odbourávání tuku. Zároveň zlepšuje obranyschopnost organismu, detoxikuje a pročistí cévy a trávicí systém . Spolu se zázvorem a pórkem patří česnek ke klasickým asijským ostrým pochutinám. Používá se však střídměji než v jižní Evropě. Jeho chuť nesmí v jídle převažovat, zjemňuje se s pomocí sójových klíčků a sójové omáčky, aby se dosáhlo rovnováhy chutí.


Česnek
Ředkvičky a ředkve
Je jedno, jestli máte oblíbenou červenou, bílou nebo černou. Díky velkému obsahu vitaminů C jsou skvělými požírači tuku. Zároveň regulují trávení a pomáhají při zánětech. V Asii se používají nastrouhané nebo nasekané a připravené na pánvi. Marinované ředkvičky se hodí i jako příloha k sushi.


Ředkvičky

Sójové klíčky
Tvoří základ asijské kuchyně . Asiaté je jedí s různými omáčkami nebo s tvarohem. Zajišťují potřebnou denní dávku bílkovin. Tělu dodají novou sílu a postarají se o fungování růstových hormonů, které formují postavu. Před přípravou jídla sójové klíčky předvařte, marinujte nebo s nimi okořeňte neochucené tofu. Chutná to výborně!

Asijské hřiby
Asijské hřiby jsou dobré bílkovinné zdroje s vysokým obsahem vitaminů. Díky množství výživných látek jsou ideální při redukční dietě. Čerstvé hřiby nakrájejte na menší kousky, odstraňte zašpiněná místa a 15 minut vařte. Sušené hřiby namočte před přípravou jídla nejméně na hodinu do horké vody nebo vývaru. Pozor, při namáčení houby několikanásobně zvětší svůj objem. Výluh z hřibů můžete později použít do omáček.

Příprava jídel
Většina asijských jídel se připravuje dušením nebo krátkým osmažením na minimálním množství tuku na pánvi. K libovému masu si Asiaté dopřejí velké množství zeleniny a jako přílohu používají hlavně rýži. Žízeň zahánějí pitím minerálních vod nebo zeleného čaje.

Krabičkoví dieta - jidlo až pod nos

9. ledna 2009 v 18:59 Zajímavosti
Chcete hubnout a také už víte, že musíte změnit stravovací návyky. Máte dvě možnosti. Vzít si kalkulačku a vyrazit na nákup vhodných potravin nebo si nechat nízkoenergetické jídlo dopravit až na stůl. Ano, i to je možné.

Jste zaneprázdnění, nemáte čas si připravit jídlo s sebou do práce nebo se vám nechce prostě pořád počítat kalorie? Tak právě pro vás jsou tu dietní pokrmy nebo dietetika, která vám tuto činnost usnadní.

Jídlo bez starostí
Máte několik možností. Můžete si celý jídelníček objednat podobně jako si objednáváte domů pizzu nebo čínu. Pokud vás občasná příprava zdravé stravy příliš nezatěžuje a chcete jen vyřešit oběd v práci nebo večeři, také pochodíte.


Polední dieta
Máte problém se při hubnutí zdravě a výživně naobědvat? Můžete mít připravené dietní krabičkové jídlo. "Naši zákazníci si mohou nakoupit buď mražená nebo sterilovaná jídla," říká Petr Sogel z firmy Expres menu. "Vůbec se nemusí starat o počítání kalorií, protože jídlo splňuje všechny požadavky nízkokalorického redukčního pokrmu. Oběd má kolem 1500 kJ."
Jídlo v krabičkách
Pokud bydlíte v Praze a okolí, můžete si zařídit dovážku nízkoenergetického oběda přímo do práce. Za dovoz nic neplatíte a ještě si vyberete z pestré nabídky. "Klienti si mohou vybrat denně z naší nabídky nejméně ze tří lehkých jídel," říká Štěpán Šulc ze společnosti Tommy Food. Cena jídel se pohybuje od 69 do 89 Kč.
Jídlo v krabičkách
Týden nebo měsíc? Jak je libo!
Nemusíte hnout ani prstem a můžete mít denně celý měsíc dietní stravu jak na podnose. "Máme doloženo, že naši klienti během dietního režimu v průměru shodí 5 - 7 kg za měsíc," říká odborník na výživu doktor Petr Fořt z firmy abcDieta. "Důležité je, že neztrácejí svalovou hmotu, ale tuky. Mohou mít zajištěnu celodenní pestrou stravu od snídaně až do večeře. Stačí otevřít lednici a ohřát si chutný pokrm. Na dietě mohou být měsíc nebo jen týden."
Dagmar Pasterňáková z brněnské firmy Top Moravia, která také vyrábí krabičkovou dietu, dodává: "Je mnoho lidí, kteří potřebují shodit a nemají čas na přípravu vhodného jídla. Nabízíme menu od pondělí do soboty. Máme takovou specialitu: děláme menší porce jídel pro ženy (5000 kJ), větší pro muže (7000 kJ) a s vyšší dávkou vápníku pro kojící maminky."
Jídlo v krabičkách
A co cena? Dobrá otázka!
Dali jste si někdy práci a spočítali si, kolik utratíte za jídlo během celého týdne? A to jste určitě nepočítali náklady na benzín, čas a zbytečnosti, které jste nakoupili. Celodenní menu i s dovozem vyjde přibližně na 350 - 400 Kč denně. Někde dostanete i bonus za měsíční objednávku. Tady už se vyplatí si tento způsob hubnutí promyslet a spočítat.