Tělesná aktivita

6. ledna 2008 v 16:01 |  Pohyb
SportPravidelná tělesná aktivita je nedílnou součástí každého redukčního režimu, zvyšuje jeho šanci na úspěch a pomáhá ke snížení zdravotních rizik spojených s obezitou.
Vhodná pohybová aktivita má řadu pozitivních účinků:
  • Zabraňuje poklesu energetického výdeje při dietní léčbě a zvyšuje rychlost metabolismu.
  • Odbourává přebytečný tuk a ne svalovinu.
  • Zlepšuje fyzickou zdatnost a pohybové dovednosti.
  • Příznivě ovlivňuje rizikové faktory nemocí srdce a cév (krevní tlak, metabolismus cukru, spektrum krevních tuků).
  • Příznivě ovlivňuje psychiku, potlačuje deprese a úzkosti.
  • Vede ke krátkodobému snížení chuti k jídlu.
  • Snižuje chuťové preference tučných jídel.
Důležité je zvýšit množství pohybu v každodenním životě. Velmi vhodná je chůze místo jízdy autem, chůze po schodech místo jízdy výtahem, delší procházky ve svižném tempu. Vhodným pohybem je také jízda na kole nebo rotopedu, plavání nebo veslování, aquaaerobik, běh na lyžích apod. Rozhodněte se pro takový druh pohybu, který vás bude těšit, protože jen tak se může stát pravidelnou součástí vašeho denního režimu.
Aktivně hýbat byste se měli alespoň 5x týdně po dobu 30 minut, a to v optimální intenzitě. S pohybem začněte pomalu, postupně přidávejte na intenzitě i délce fyzické zátěže, ale vytrvejte. Tělesná aktivita pro osoby s obezitou nesmí přetěžovat páteř a klouby dolních končetin; proto se při cvičení vyhýbejte poskokům, chůzi ze schodů a horské turistice.
Ke ztrátě 1 kg tukové tkáně je potřeba energetický výdej okolo 20-30 tisíc kJ.

Zvýšení energetického výdeje při pohybové aktivitě

  • 1 hodina chůze denně: + 750 kJ = 2250 kJ/měsíc
  • 40 minut aerobního cvičení denně (60 % maximální tepové frekvence) po 5 dní v týdnu: + 6000 kJ týdně = 24 000 kJ/měsíc
Hmotnostní pokles při zmíněném pohybovém režimu činí - 0,83 kg/měsíc.
Ke spalování tuků dochází především při tzv. aerobní pohybové aktivitě. Orientačním ukazatelem je tepová frekvence.
Pásmo aerobní frekvence leží okolo 60 % naší maximální tepové frekvence s maximem do 75-80 %. V grafu je pásmo optimální tepové frekvence pro redukci tělesné hmotnosti vyznačeno žlutým polem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 14. září 2008 v 19:46 | Reagovat

určitě zkuste jízdu na kole...stačí když kliknete na web...

2 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 15. února 2009 v 15:38 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama