Brokolice

7. ledna 2008 v 20:05 |  Potraviny pro Vaši linii
Vědci potvrdili přímou souvislost mezi konzumováním brokolice a sníženým výskytem rakovinových onemocnění. Brokolici totiž brzdí rozvoj rakovinových buněk, a co je ještě mnohem důležitější, brání před poškozením DNK. Vytváří bariéru chránící zdravé lidské buňky před rakovinotvornými činiteli. Například pro mnohé obyvatele v zámoří není oběd bez brokolice žádným obědem. A po takových informacích se ani nelze čemu divit.
Kromě již zmíněných předností má brokolice i další. Je ideální potravinou pro obézní lidi, ale i pro ty, kteří drží dietu a nechtějí přibrat ani kilogram navíc. Brokolice je totiž nízkokalorická (100 g je sotva 22 kcal) a výborně chutná. Je i zásadotvorná, a tedy vynikající pro lidi, kteří trpí přebytkem žaludečních kyselin a trpí pálením žáhy- což je většinou choroba lidí, kteří se honí za úspěchy a kariérou.
Brokolice obsahuje mnoho vitamínů B1, B2 a B3, které jsou zárukou pěkné pokožky, vlasů, nehtů a uklidňuje nervy. Je bohatá na cenné minerální soli, fosfor, magnezium, železo, vápník a síru, které jsou důležité pro dobré zdraví a kondici.
Jak a s čím bychom měli brokolici jíst? Brokolici lze vařit či dusit i s jinou zeleninou, dělat z ní pomazánky, přidávat ji k salátům, zapékat a podobně. Pokud chceme zachovat v brokolici vitamin C, je třeba vařit ji na páře, anebo zcela krátce ve vařící vodě. Pochopitelně, zbylou vodu nevyléváme, ale použijeme ji na polévku. Brokolice chutná, pokud ji uvaříme do poloměkka a vzápětí ji rychle podusíme na másle či na olivovém oleji s troškou česneku. Italové konzumují brokolici upravenou na oleji s česnekem a případně parmezánem. Francouzi dávají přednost brokolici vařené, Američané ji zapékají s vajíčky a se sýrem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama